Skip to content

Nieprofesjonalne zachowania wśród studentów medycyny

1 miesiąc ago

1001 words

Prawdziwy szok w raporcie Papadakisa i in. (Wydanie 22 grudnia) w sprawie postępowania dyscyplinarnego przez komisje lekarskie to ogromna częstość występowania nieprofesjonalnych zachowań wśród studentów medycyny w grupie kontrolnej (prawie 20%). Jeśli nieprofesjonalni studenci staną się nieprofesjonalnymi lekarzami, wówczas staniemy w obliczu prawdziwego kryzysu, w którym obecnie znajduje się ogromna liczba nieprofesjonalnych lekarzy.
Studenci medycyny odzwierciedlają całe społeczeństwo. Brak profesjonalizmu wśród studentów medycyny nie jest zaskoczeniem, gdy szkoły średnie i uczelnie wydają się szerzyć z nieetycznymi zachowaniami, które wydają się być tolerowane przez społeczeństwo, w tym z internetowym plagiatem, fałszowaniem CV i komputerowym oszustwem. Nawet jeśli profesjonalność można i trzeba uczyć i modelować , jak Papadakis et al. twierdzą w swoim artykule, nie jestem optymistą, że szkoły medyczne same w sobie mogą wpajać wartości etyczne, jeśli poprzednie 20-letnie doświadczenie ekspozycji wobec rodziców, duchownych i licznych nauczycieli zakończyło się niepowodzeniem.
W jaki sposób szkoły medyczne mogą reagować, oprócz nauczania profesjonalizmu. Proponuję, aby szkoły dokładnie badały, czy ich obecne formaty edukacyjne zawierają cechy, które faktycznie sprzyjają niepożądanym zachowaniom. Ponadto szkoły powinny zwiększać swój prześwietlenie pod kątem chorób psychicznych wśród uczniów o niepożądanym zachowaniu; rodzaje nieprofesjonalnych zachowań wymienionych w artykule wydają się zadziwiająco podobne do klasycznych objawów dużej depresji.
Allan R. Glass, MD
4853 Cordell Ave., Bethesda, MD 20814
Odniesienie1. Mgr Papadakis, Teherani A, Banach MA, i in. Dyscyplinarne działania komisji lekarskich i wcześniejsze zachowania w szkole medycznej. N Engl J Med 2005; 353: 2673-2682
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Co jest najciekawsze w artykule autorstwa Papadakisa i wsp. a towarzyszący mu artykuł redakcyjny Kirka i Blank1 niekoniecznie oznacza, że złe zachowanie w szkole medycznej przewiduje później niedopuszczalne działania zawodowe, ale raczej pytanie, dlaczego takie zachowanie można nawet zidentyfikować. Oczywiście, wiemy, że złe zachowanie powtarza się podczas treningów (w tym w trakcie szkoły medycznej, stażu i później), i ogólnie wiadomo, kim są stażyści problemowi. Zatem, biorąc pod uwagę łatwą identyfikację takich stażystów, dlaczego problem ten nie jest właściwie zarządzany. Niestety, odpowiedź jest taka, że społeczność medyczna ma słabą pracę z samoregulacją na wielu poziomach, w tym podczas szkolenia. Rzeczywiście złe zachowanie to tylko wierzchołek góry lodowej; dla każdego chorego lekarza jest wielu innych, których kompetencje są na granicy. Chociaż programy szkoleniowe w Stanach Zjednoczonych rozwinęły wielu wybitnych i wspaniałych lekarzy, a liczne dziedziny medycyny rozwijają się, nasz zawód może być lepszy. Potrzebujemy ulepszonych metod radzenia sobie z problemowymi zachowaniami i biegłością. Co ważniejsze, takie procedury muszą być rygorystycznie wdrażane.
Don C. Rockey, MD
University of Texas Southwestern Medical Center, Dallas, TX 75390
don. [email protected] edu
Odniesienie1. Kirk LM, Blank LL. Zachowanie zawodowe – zezwolenie ucznia na licencjonowanie N Engl J Med 2005; 353: 2709-2711
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Papadakis i jego koledzy zwracają uwagę na ścisły związek między nieprofesjonalnymi zachowaniami w szkole medycznej a późniejszymi działaniami dyscyplinarnymi ze strony państwowych komisji lekarskich. Używanie narkotyków lub alkoholu, co stanowi prawie 15 procent naruszeń prowadzących do postępowania dyscyplinarnego, jest najczęstszym rodzajem nieprofesjonalnych zachowań, które zgłaszają. Wcześniejsze badania ujawniły, że upijanie się i używanie narkotyków są tak samo powszechne wśród studentów medycyny, jak to się dzieje między innymi młodymi osobami dorosłymi.1,2 Rozsądnie jest wnioskować, że skoro przyczyną nieprofesjonalnych zachowań mogą być nadużywanie alkoholu lub narkotyków, wykrywanie i leczenie problemu przed ukończeniem szkoły może pomóc w zapobieganiu urazom u pacjentów, a następnie w działaniach dyscyplinarnych na szczeblu organów państwowych.
Albert B. Lowenfels, MD
New York Medical College, Valhalla, NY 10595
[email protected] edu
2 Referencje1. Mangus RS, Hawkins CE, Miller MJ. Wykorzystanie tytoniu i alkoholu wśród absolwentów szkół medycznych z 1996 roku. JAMA 1998; 280: 1192-3, 1195
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Ghodse AH, Howse K. Wykorzystanie substancji studentów medycyny: ogólnopolskie badanie. Health Trends 1994; 26: 85-88
MedlineGoogle Scholar
Papadakis i in. stwierdzają, że ich badania dokumentacji medyczno-studenckiej i późniejszych działań dyscyplinarnych przez komisje lekarskie zostały poddane przeglądowi przez komisje przeglądowe instytucji uczestniczących. Nie odnoszą się jednak do organu prowadzącego w sprawie prywatności rekordów edukacyjnych uczniów w Stanach Zjednoczonych, Ustawy o prawach rodzinnych w zakresie edukacji i prywatności (FERPA). Chociaż FERPA określa sytuacje, w których szkoły mogą ujawniać dane studentów bez zgody, komisje odwoławcze instytucji nie mogą być właściwym organem do oceny zasadności zwolnień z przepisów dotyczących zgody. Informacje na stronie internetowej jednej ze szkół biorących udział w badaniu (University of Michigan) sugerują, że za przestrzeganie FERPA odpowiada rejestrator szkoły. W przypadku badań obejmujących przegląd zapisów uczniów w amerykańskich szkołach, Dziennik powinien rozważyć złożenie wniosku o oświadczenie o sprawdzeniu zgodności FERPA przez szkolnego rejestratora lub przez Biuro ds. Zgodności polityki rodzinnej Departamentu Edukacji.
(Opinie wyrażone w niniejszym liście są opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają opinie Johnson & Johnson.)
Wayne R. Rackoff, MD
Johnson & Johnson, Raritan, NJ 08869
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Dr Glass wskazuje na wysoką częstość występowania nieprofesjonalnych zachowań wśród studentów medycyny w grupie kontrolnej. Jednak surowość nieprofesjonalnych zachowań wśród kontroli była mniejsza niż wśród lekarzy, którzy zostali poddani postępowaniu dyscyplinarnemu; Ciężką nieodpowiedzialność zaobserwowano u 8,5% lekarzy, którzy zostali zdyscyplinowani przez rady lekarskie i tylko w 0,9% kontroli. Zgadzamy się jednak, że powinniśmy zajrzeć do naszych programów, aby zobaczyć, gdzie można wspierać nieprofesjonalne zachowania. Musimy również uczyć profesjonalizm jako cennego składnika naszego doświadczenia medycznego w szkole i szukać profesjonalizmu u naszych kandydatów Zgadzamy się również, że studenci nie mogą przybywać do szkoły medycznej z odpowiednim przygotowaniem do wymogów profesjonalizmu, a ten brak może przyczyniać się do nieprofe
[więcej w: cordis poznań cennik, alkoholowy zespół abstynencyjny ile trwa, stomatologia estetyczna łódź ]
[więcej w: polmos żyrardów, polyvaccinum, rolmasz żary ]

0 thoughts on “Nieprofesjonalne zachowania wśród studentów medycyny”