Skip to content

Biznes rodzinny – edukować ad

2 miesiące ago

527 words

Flexner i pracownicy fundacji odwiedzili wszystkie szkoły medyczne w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, aw kwietniu 1910 r. Wydali raport, którego wielu oczekiwało, aby zrewolucjonizować edukację medyczną. Prawdę mówiąc, wiele reform zalecanych przez Flexnera i jego współpracowników zostało już wprowadzone w szkołach takich jak Johns Hopkins University, University of Michigan i University of Pennsylvania. Raport przyspieszył upadek szkół nastawionych na zysk, wzmocnił (lub przyspieszył tworzenie) więzi między uniwersytetami i szkołami medycznymi, a także pobudził włączenie nauk laboratoryjnych do programu nauczania. Wczesny kontakt między studentami medycyny i pacjentami był kolejnym dodatkiem zainspirowanym programem nauczania w szkole medycznej. W ciągu następnych 30 lat wdrożenie zaleceń raportu podniosło ogólne standardy edukacji medycznej w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, aż do, a nawet powyżej, standardów europejskich szkół medycznych. Moje zaangażowanie w edukację studentów medycyny, oficerów domowych, kolegów i praktyków w ciągu ostatnich 40 lat pozwoliło mi bezpośrednio obserwować konsekwencje wpływu Flexnera. Wpływ Narodowego Instytutu Zdrowia na badania podstawowe i kliniczne oraz istotny wkład takich podstawowych nauk, jak biologia molekularna, immunologia i genetyka w leczenie i leczenie chorób ostrych i przewlekłych, był zarówno zadziwiający, jak i satysfakcjonujący. Możliwość podążania na rundach ze studentami medycyny i mieszkańcami zarówno w szpitalu, jak i klinice oraz obserwowanie, na przykład, osób, które przeżyły ostrą białaczkę, pacjentów z przeszczepami serca i pacjentów ze zmechanizowanymi protezami kończyn, jest porywająca. Żadna z tych terapii nie byłaby możliwa 50 lat temu. Nauki biomedyczne dokonały niewiarygodnego postępu w ciągu ostatniego półwiecza, jednak nasze kształcenie studentów medycyny, szczególnie na arenie klinicznej, niewiele się zmieniło. Ta dychotomia między postępami w naukach biologicznych i ich wpływem na choroby z jednej strony, a brakiem postępu w edukacji medycznej, z drugiej strony, jest uderzająca.
Edukacja medyczna jako nauka
Aż do połowy XX wieku rozważania na temat tego, jak ludzie się uczą, zostały zdegradowane do teoretyków i psychologów wychowawczych. Wśród tych psychologów Malcolm Knowles zbadał dziedzinę uczenia się dorosłych i zestawił nauczanie dorosłych (andragogika) z nauczaniem dzieci (pedagogika). Wierzył, że gdy ludzie dojrzewają, ich koncepcja odsuwa się, tak że ich osobowość rozwija się od stanu zależności do jednego kierunku; uczenie się ma wpływ na indywidualne doświadczenia każdej osoby, jej rolę społeczną, unikalne problemy i inne wewnętrzne siły niż zewnętrzne. Jednak w ostatnich latach, wraz z pojawieniem się biologii molekularnej, rozważania na temat teorii ludzkiego uczenia się zostały przeniesione do sfery podstawowych naukowców. Liderem tego rozkwitającego pola był Eric Kandel, wraz ze swoimi współpracownikami z Columbia University. Początkowo Kandel koncentrował się na hipokampie, części mózgu, która jest bezpośrednio zaangażowana w złożoną pamięć, ale wkrótce opracował strategię redukcjonistyczną i zaczął badać najprostsze przypadki przechowywania pamięci.
W serii genialnych badań obwodów neuronalnych olbrzymiej aplysii ślimaka morskiego Kandel wyjaśnił biologię molekularną i fizjologię krótko- i długoterminowego uczenia się.
[przypisy: witamina d3 badanie cena, centralny rejestr lekarzy, opinie znany lekarz ]
[patrz też: grześ nysa, manex radom, netakademia ]

0 thoughts on “Biznes rodzinny – edukować ad”